Nieuwe kansen

Het nieuwe jaar is alweer een tijdje onderweg. Toen de rustige kerstvakantie weer afgelopen was en mijn zoon weer naar school ging moest ik wel even weer wennen. Ik had niet zo'n goede week. Dat kwam ook omdat ik de laatste vrijdag van de vakantie, zoals ik mij voorgenomen had, vrijwilligerswerk had geprobeerd in een kringloopwinkel voor het goede doel. Dit bleek helemaal niks voor mij te zijn. Ik voelde me er niet thuis en het werk lag me ook niet. Dat was even een flinke domper, waarna ik dus een slechte week had.

De week erna echter leek het wel of er een schakelaartje omgegaan was en had ik juist een hele goede week! Het lijkt wel hollen of stilstaan! Ik ben begonnen met een tai chi cursus, ik had een paar leuke afspraken met mensen en verder stromen de kansen voor mijn sieradenbedrijfje opeens binnen. Van de week was ik daar allemaal lekker mee bezig en bedacht ik me opeens dat het net leek alsof er in de tussentijd niets gebeurd is. Alsof ik mijn leven gewoon zo doorgeleefd heb zonder die nare depressie ertussen.

Ik vind het sowieso heel raar en ook een beetje eng om te merken dat er van dag tot dag zulke grote verschillen kunnen zijn in mijn stemming. Net alsof er een onzichtbaar knopje wordt omgezet door iemand anders die bepaalt hoe mijn dag zal zijn: goed of slecht. De pillen die ik neem versterken dat idee nog; raar idee dat een pilletje zoveel verschil kan maken in je hoofd.

Nu ik me weer goed voel en ook weer lekker bezig ben met mijn sieraden wat ik vóór mijn depressie ook deed, ben ik wel heel erg dankbaar. Wat ik er ook uit haal is dit: er komen altijd weer nieuwe kansen! Als ik me dat nou maar kan bedenken op de dagen dat het weer even wat slechter gaat...!

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Een roerig jaar

Diagnose

Controle