Pillen

Antidepressiva, de meningen zijn er enorm over verdeeld. Er zijn heel veel mensen die geen antidepressiva willen nemen, omdat ze het 'zelf willen doen' en geen chemische troep in hun lichaam willen hebben. Ik was ook één van die mensen, maar ben nu toch met medicijnen begonnen. En wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan! Het gaat een stuk beter nu de medicijnen eindelijk aanslaan.

Ik heb eerst geprobeerd om met extra vitaminen, fietsen, zonlicht vangen etc. beter te worden, maar dat hielp allemaal niet. De gesprekken die ik met mijn psycholoog had hielpen ook niet. Het enige wat ze als advies kon geven was dat ik meer leuke dingen moest doen. Die deed ik verplicht, maar ik beleefde er nauwelijks plezier aan.

Een aantal weken geleden heb ik toch om antidepressiva gevraagd. Het duurde wel een tijd voordat de medicijnen echt aansloegen en het ging eerst een tijdje juist slechter, maar sinds 2 weken gaat het opeens een stuk beter. Ik voel me weer meer mezelf en nu kan ik wel plezier beleven aan 'leuke dingen'. Ik moest wel een hoge drempel over om toch die 'chemische troep' te gaan nemen, maar ik ben nu wel blij dat ik het gedaan heb. Ik heb het nu gewoon nodig.

Ik ben zelfs alweer creatief bezig geweest afgelopen week! Ik heb geschilderd en heb een aantal sieraden gemaakt. Het is heerlijk om me weer mezelf te voelen. Wel heel raar dat zo'n pilletje kan veranderen hoe je je voelt en wat voor gedachten je hebt. Geen idee hoe het precies werkt, maar dat het werkt is wel duidelijk. Natuurlijk hoop ik dat ik over een paar maanden weer af kan bouwen en het dan weer 'op eigen kracht' te kunnen doen, maar voor nu is het goed zo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Diagnose

Controle

Werk